Nyitó

Digitális középiskola működése

Intézményünk a TÁMOP-3.2.1/B-09/2-2010-0006 pályázat keretében az Apertus Közalapítvány technológiai, tartalmi és módszertani támogatásának köszönhetően a 2010/11-es tanévben indította útjára a Szent László Digitális Középiskolát. A Digitális Középiskola − az interneten szervezett iskola azon felnőttek számára ad lehetőséget a gimnáziumi érettségi megszerzésére, akik a hagyományos felnőttoktatás kereteiben nem lennének képesek egyedül, a tanulásban magukra hagyatva felkészülni az érettségire.

Az interneten folyó oktatásszervezés új feladatokat és lehetőségeket teremt. Lehetőséget ad a tanulás és tutorálás helyének és idejének megválasztására, digitálisan közvetített tananyag felhasználására, kötetlenebb kapcsolattartásra és információ átadásra. A lehetőségek azonban feladatokat is jelentenek: a tananyagot digitális formában fel kell dolgozni, a megjeleníthetőségét biztosítani kell, és kell valaki, aki a kérdésekre válaszol, aki követi a tanulót az előrehaladásban, megválaszolja a kérdéseit, de számon is kér: aki elmarad - miért marad el.

A Digitális Középiskola - az interneten szervezett iskola oktatási formában alkalmazott módszere ún. vegyes (angol szakszóval: blended) oktatási forma, amelyben a személyes jelenlét és a távoktatás elemei együttesen vannak jelen. A tanulási forma szerves egységként
 

  • tartalmazza a digitális tananyagot, mely teljes körűen tartalmazza a műveltségi területek tantárgyakra bontott, 9-12. évfolyamos gimnáziumi tananyagát,
  • és a tanulói előremenetel figyelésére, tutorálásra, digitális kapcsolattartásra és támogatásra alkalmas Integrált Tanulási és Adminisztrációs Környezetet (ITAK), mely tanulásmenedzsment eszközökkel felszerelve képes a digitális tananyagok megjelenítésére.

Emellett a csoportos oktatás és a digitális eszközökkel segített egyéni felkészülés módszere segíti a hatékony tanulást. Az interneten elérhető tanulási környezet, a tanulás-tanítás szervezése, a közösségi terek, az együttműködések és személyre szóló tanulásmódszertan lehetősége, az ismeret tervezett és szervezett elsajátításának támogatása hozzájárul a tanulás eredményességéhez.

 

2018/2019 TANÉV RENDJE – DIGISULI

I. félév
Szorgalmi időszak: 2018.09.03 - 2018.12.16.
Vizsgaidőszak: 2018.12.17 - 2019.01.25.

II. félév
Szorgalmi időszak: 2019.01.26 - 2019.04.28.
Vizsgaidőszak: 2019.04.29 - 2019.06.14.

Végzős évfolyam számára:

Szorgalmi időszak: 2019.01.26 - 2019.03.24.
Vizsgaidőszak: 2019.03.25 - 2019.05.02.

Oktatás helyszíne:

7090 Tamási, Deák Ferenc u. 6-8.

Konzultációs napok:

Időpont Konzultációs napok 10.DK/A 11.DK/A 12.DK/A

1.

F

É

L

É

V

2018.09.08.      
2018.09.15.      
2018.09.29.      
2018.10.06.      
2018.10.20.      
2018.10.27.      
2018.11.17.      
2018.11.24.      
2018.12.08.      
2018.12.15.      

 

Időpont Konzultációs napok 10.DK/A 11.DK/A 12.DK/A

2.

F

É

L

É

V

2019.01.26.
2019.02.02.
2019.02.09.
2019.02.16.
2019.02.23.
2019.03.02.
2019.03.09.
2019.03.23.
2019.04.06.
2019.04.27.

Órarendek I. félév

 
10. DK/A 11. DK/A
 Órarend PDF formában: itt
 12. DK/A

Vizsgarend

Diákjaink félév és év végén osztályozó vizsgán adnak számot tudásukról.

Vizsgaszabályzat letölthető itt: vizsgaszabályzat